top of page

יישור שיניים - לחייך בביטחון בכל גיל

עודכן: 12 באוג׳ 2018

היום, לכולנו חשובה ההופעה החיצונית, האסתטיות ובעיקר כשזה נוגע לחיוך שלנו. לקראת גיל ההתבגרות ועוד הרבה קודם לכן, ההתעסקות של בני הנוער או אפילו ילדים בגילאים צעירים יותר במראם החיצוני היא מוכרת ונפוצה. ילדים ובני נוער חשים מבוכה כשהם מחייכים ושיניהם אינן ישרות. היום, יישור שיניים הפך לעניין שבשגרה היות והטכנולוגיה המודרנית מאפשרת טיפולים אסטטיים כגון: גשר, קוביות, גשרים שקופים, כאלה המיוצרים מחרסינה או אפילו פלטות שקופות שנשלפות ואינן נראות.

רופא שיניים המומחה בכל נושא יישור השיניים נקרא אורתודונט (אורתו=ישר, דונט=שיניים) למרות שרובנו קוראים לו אורתודנט (דנט=שן, למרות שהוא לא מיישר רק שן אחת…:)), המומחה ליישור שיניים ולסתות הוא זה שמפעיל שיקול דעת ומתאים את הטיפול והטכנולוגיה הטיפולית לגיל המתאים להתערבות. ישנם מקרים בהם יש צורך לבצע את הטיפול של יישור השיניים עוד לפני שהילד סיים את החלפת שיני החלב שלו, בין הגילאים 8-10, על מנת למנוע מצבים טיפולים מורכבים עתידיים.


יישור שיניים לילדים - מתי כדאי להתחיל?

השיניים הקבועות בקרב ילדים, מתחילות לבקוע לקראת גיל 6. והמלצת האיגוד האורתודונטי האמריקאי (AAO) היא לבדיקה ראשונית ע״י אורתודנט כבר בגיל 7. כ-15% מכלל הילדים שיעברו בדיקה ראשונית בגיל צעיר, יזדקקו לטיפול מוקדם נקודתי של יישור שיניים לילדים, זאת על מנת לאתר בעיות מורכבות ולחסוך עוגמת נפש בגיל מבוגר יותר. היתרון של בדיקה וטיפול ע"י מומחה ליישור שיניים ולסתות, היא בידע הרב של הרופא, בניסיונו, וביכולתו להתמודד עם אתגרים טיפוליים על מנת להגיע לתוצאה המיטבית- אתסטית ותפקודית, עבור אותו מטופל.

מרבית בני הנוער עוברים יישור שיניים, ועושה רושם שגם אלו שאינם זקוקים לטיפול, מעוניינים בו… הטכנולוגיות הטיפוליות היום מגוונות ושונות ממה שהיה לפני כמה עשורים, וכיום ניתן להציע טיפול באמצעות מגוון מכשירים- מתכתי או שקוף (חרסינה), סמכים ננעלים או עם גומיות, גשר פנימי, פלטות שקופות או יישור שיניים ממוחשב (אינסיגניה insignia)


הדרישה בקרב מבוגרים ליישור שיניים בעלייה

בשל המודעות הגבוהה לאסתטיקה, ובזכות השיפור וההתקדמות בטיפולים האורתודונטים האסתטים, יישור שינים הוא לא נחלתם של בני הנוער בלבד. כיום ישנן טכנולוגיות טיפוליות בלתי נראות כך שאפשר ללכת עם גשר ולהרגיש בלי :). במהלך ביצוע יישור שיניים למבוגרים, יש לקחת בחשבון מרכיבים נוספים כגון- מצב בריאות חניכיים או האם יש צורך בשיקום עתידי (שתלים, כתרים). האפשרות לטפל באמצעות פלטות בלתי נראות (כמו אינביזליין invisalign) גורמת ליותר ויותר אנשים לעבור טיפול אורתודונטי ולהתחיל לחייך.


פנייה למומחה באורתודונטיה

הורים לילדים ובני נוער שמעוניינים ליישר את שיני ילדיהם, או מבוגרים שתמיד חלמו על חיוך מושלם, יעדיפו כמובן לפנות לרופא\ה מומחה באורתודונטיה.

הטיפול האורתודונטי מורכב ממספר מפגשים של כפעם בחודש לאורך תקופה וכתלות במורכבות הטיפולית. מכיוון שמדובר על מספר פגישות, לעיתים בני נוער רבים יכולים להגיע עצמאית ולחסוך להוריהם הסעה וחניה. מכאן, שמטעמי נוחות, הרבה מטופלים/הורים למטופלים יעדיפו לטפל סמוך למקום מגוריהם. כך, תושבי רעננה שיחפשו יישור שיניים ברעננה, יוכלו למצוא את ד"ר נועה פישר שהיא אחת מרופאות השיניים שמומחית באורתודונטיה באזור רעננה.

ד"ר פישר, סיימה את לימודי רפואת השיניים באוניברסיטת ת"א בשנת 2005 והשלימה תואר שני במדעי הרפואה, וסיימה את התמחותה ביישור שיניים ולסתות בשנת 2017 בבי״ח רמב״ם.


ד"ר פישר, הינה חברה בהסתדרות רופאי השיניים בישראל והיא אף חברה באגודה האורתודנטית בישראל, בפדרציה העולמית לאורתודונטיה {WFO} והאיגוד האורתודונטי האמריקאי {AAO}. ד"ר פישר, מטפלת בכמה מרפאות במרכז הארץ, בינהם ת“א ורעננה ומעניקה טיפול במגוון טכניקות בהתאמה לכל גיל ולצרכים הספציפיים של כל מטופליה. טיפולי השיניים של ד"ר פישר, נעשים באווירה טובה, במתן הסברים והמון אכפתיות.



0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

יישור שיניים אינסיגניה: השיטה המתקדמת ביותר ליישור השיניים

תחום האורתודונטיה חווה התפתחות גדולה בשנים האחרונות. אחת מהשיטות המתקדמות ביותר המיושמת כיום בארץ הינה יישור שיניים - באמצעות סמכים מותאמים אישית - אינסיגניה. תהליך זה כרוך בשליחת המטבעים של המטופל לא

יישור שיניים שקוף: אורתו-טכנולוגיה בשיאה

גשר בשיניים הוא אלמנט שנפוץ כבר שנים רבות כשהמטרה היא יישור שיניים. מאז ועד היום, חלו שינויים והתפתחויות רבים והיום ישנן טכנולוגיות מתקדמות יותר ליישור שיניים כמו פלטות חלקות ושקופות, החובקות את השיני

יישור שיניים פנימי: כל מה שחשוב לדעת

הטכנולוגיה ברפואת השיניים התקדמה וממשיכה להתקדם עם השנים, כאשר הדרישה לאסתטיקה מקסימלית הולכת ועולה. היום ישנם אנשים שמבצעים יישור שיניים פנימי. שיטה זו מבוססת על התקנת סמכים פנימיים שמודבקים בצד הפני

bottom of page