top of page

יישור שיניים פנימי: כל מה שחשוב לדעת

עודכן: 12 באוג׳ 2018

הטכנולוגיה ברפואת השיניים התקדמה וממשיכה להתקדם עם השנים, כאשר הדרישה לאסתטיקה מקסימלית הולכת ועולה. היום ישנם אנשים שמבצעים יישור שיניים פנימי. שיטה זו מבוססת על התקנת סמכים פנימיים שמודבקים בצד הפנימי של השיניים ולא על צידן החיצוני. בצורה זו- לא ניתן לראות את הסמכים ומראה הפה נשאר אסתטי, והריבועים הפנימיים נותרים מודבקים בחלק הפנימי של השיניים לכל אורך הטיפול. ריבועים אלו מיועדים בעיקר למבוגרים שמעוניינים באסתטיקה מעולה, ובטיפול שאינו מצריך הוצאה והכנסה של מכשור מדי אוכל. (כמו שמתבקש ביישור שיניים שקוף - קשתיות שקופות)


יתרונות רבים לשימוש בסמכים פנימיים ליישור השיניים

רופאי שיניים רבים, ימליצו למטופליהם על גשר אחורי מהבחינה האסתטית. הסמכים הפנימיים אינם נראים לעין, אך יחד עם זאת, חשוב לציין כי גשר פנימי בשיניים, מורכב להתקנה ומתיחה, הוא יקר ומקשה יותר בעת צחצוח יומיומי של השיניים. בשלבים הראשונים של הטיפול והתקנת הסמכים הפנימיים תלווה את המטופלים תחושת אי נוחות, ולוקח זמן להתרגל לסמכים, כיוון שהם נמצאים באיזור בו הלשון מתחככת בשיניים, ועלולה להיפצע. מבוגרים רבים, אינם מעוניינים להסתובב עם גשר על שיניהם ולכן, יישור שיניים ללא גשר מהווה פתרון יעיל. ללא ספק אורח החיים היומיומי עשוי להשתנות היות ויש לשים לב לסוגי המזונות שהמטופלים אוכלים. מומלץ לאכול מזון רך ולא דביק, אך עם הזמן המטופלים צוברים ניסיון ויודעים מה המזון שכדאי להם לאכול על פי התחושה שלהם בחלל הפה ובשיניים.


ההכנות ואופן הטיפול ביישור שיניים ללא גשר נראה

לפני התחלת יישור השיניים ללא גשר נראה, יש לוודא כי טיפול זה אכן מתאים למטופלים השונים. ראשית, רופא השיניים, יבדוק את מצב השיניים של המטופל המועמד ליישור השיניים פנימי, כך שיוכל להחליט אם טיפול זה עשוי להתאים. היישור עצמו, מתבצע באמצעות סמכים מותאמים אישית העשויים בעיקר מזהב. ישנן שיטות שונות של גשר פנימי, לדוגמא: יישור שיניים אינקוגניטו. זהו למעשה יישור שיניים לינגוואלי (לינגוואל=הצד של הלשון). את הטיפול מתחילים בלקיחת מידה מדוייקת שנשלחת למעבדה בגרמניה, שם לאחר תכנון מפורט וקפדני, המכשור נשלח לארץ, וכולל את הסמכים המותאמים הפנימיים, והחוטים המכופפים המתאימים.

יש לשמור על הגשר הלינגוואלי במיוחד בימים הראשונים לשימושו, לאחר שהודבק. יש לדעת כי מזון קשה ודביק עשוי להזיק לגשר.


אם החלטתם על יישור שיניים פנימי, יש למצוא רופאי שיניים מומחים בתחום, כאשר הם מנוסים היטב בכל השיטות החדשות. ד"ר נועה פישר, אחת מרופאי השיניים המובילים בתחום זה. היא סיימה את לימודי רפואת השיניים באוניברסיטת ת"א בשנת 2005 והשלימה לימודי תואר שני ברפואה. ד"ר פישר חברת ההסתדרות לרפואת השיניים בישראל וכן, חברה באגודה האורתודונטית לישראל ובפדרציה העולמית לאורתודונטיה והאיגוד האורתודונטי האמריקאי. האווירה בזמן הטיפול נעימה, מלווה בהסברים מפורטים, אכפתיות ומסירות לכל מטופל ומטופלת.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

יישור שיניים אינסיגניה: השיטה המתקדמת ביותר ליישור השיניים

תחום האורתודונטיה חווה התפתחות גדולה בשנים האחרונות. אחת מהשיטות המתקדמות ביותר המיושמת כיום בארץ הינה יישור שיניים - באמצעות סמכים מותאמים אישית - אינסיגניה. תהליך זה כרוך בשליחת המטבעים של המטופל לא

יישור שיניים שקוף: אורתו-טכנולוגיה בשיאה

גשר בשיניים הוא אלמנט שנפוץ כבר שנים רבות כשהמטרה היא יישור שיניים. מאז ועד היום, חלו שינויים והתפתחויות רבים והיום ישנן טכנולוגיות מתקדמות יותר ליישור שיניים כמו פלטות חלקות ושקופות, החובקות את השיני

bottom of page