top of page

יישור שיניים שקוף: אורתו-טכנולוגיה בשיאה

עודכן: 12 באוג׳ 2018

גשר בשיניים הוא אלמנט שנפוץ כבר שנים רבות כשהמטרה היא יישור שיניים. מאז ועד היום, חלו שינויים והתפתחויות רבים והיום ישנן טכנולוגיות מתקדמות יותר ליישור שיניים כמו פלטות חלקות ושקופות, החובקות את השיניים, זאת בניגוד לגשר השיניים הישן שזכור לכולנו מהעבר. שמעתם את המושג יישור שיניים שקוף? למעשה מדובר בפלטות המיועדות לביצוע יישור השיניים כשהן כמעט בלתי נראות. ההבדל בין גשר שיניים רגיל לבין גשר שיניים שקוף, הוא שהגשר השקוף מתוכנן באמצעות הדמייה ממוחשבת, כך שניתן יהיה להזיז כל שן או קבוצת שיניים בנפרד, מה שמאפשר טיפול ממוקד ומדויק יותר וכך, ניתן לחסוך זמן טיפול מיותר.


השיטה החדשה של יישור שיניים שקוף, פותחה בשנת 1997 בארה"ב ומדובר למעשה בטכנולוגיה דיגיטאלית חדשנית שבאמצעותה יוצרים הדמיה תלת מימדית ממוחשבת של מערכת השיניים של המטופל ושל תנועות השיניים בכל שלב ושלב בטיפול. הטיפול שהוא למעשה וירטואלי, מועבר באמצעות הרשת לרופא המטפל, אשר יכול לשנות את הטיפול על פי מצב שיניו של המטופל ואת התוצאה הוירטואלית הסופית שתתקבל ניתן יהיה להציג למטופל מבעוד מועד.

כאשר מדברים על פלטות שקופות שמיועדות ליישור השיניים, מתכוונים ליישור שיניים אינויזיליין. הקשתיות, שהן למעשה הפלטות, עשויות מפולימר רפואי קל ודק וכמעט ואינן נראות בעת הרכבתן על השיניים. פלטות אלה, מתאימות במיוחד למבוגרים שאינם מעוניינים שיראו אותם עם גשר במראה לא אסתטי על שיניהם.


היתרונות של גשר שקוף לשיניים

ישנם יתרונות שונים בשימוש בגשר שקוף, מעבר לאסתטיקה המצויינת שמתקבלת ממנו. הפלטות נשלפות וניתן לאכול ולשתות מתי שרק רוצים. ההיגיינה של השיניים טובה וניתן לצחצח שיניים כרגיל. הנוחות היא במעלה ראשונה, כאשר אין חוטים ומתכות אשר עשויים לפצוע את רקמות הפה. הפלטות השקופות ליישור השיניים מאפשרות שיפור של מצב השיניים, ופתרון מדוייק לבעיה ממנה סובל המטופל- צפיפות, רווחים, וכ״ו…


כיצד מתבצע הטיפול באמצעות יישור שיניים שקוף?

בטכנולוגיה החדשה התלת מימדית, מייצרים גשר שקוף לשיניים המיוצר מסדרה של פלטות שיש להחליף כל מספר ימים, עד ליישור הסופי של השיניים. יש לדעת, כי משך הזמן ליישור השיניים לרוב קצר יותר מאשר יישור באמצעות גשר פשוט יותר ומדובר על תקופה שבין כמה חודשים עד לשנתיים, תלוי בנתונים הספציפיים של כל מטופל.

יש לדעת למי לפנות על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר ליישור שיניים מושלם. ד"ר נועה פישר, אחת מרופאי השיניים המובילים בתחום יישור השיניים. היא סיימה את לימודי רפואת השיניים באוניברסיטת תל אביב בשנת 2005 ואף השלימה את לימודי התואר השני במדעי הרפואה. ד"ר פישר, חברה בהסתדרות רופאי השיניים בישראל וכן חברה בארגון הפדרציה העולמית לאורתודונטיה WFO והאיגוד האורתודונטי האמריקאי AAO.


ד"ר פישר מטפלת בכמה מרפאות שיניים בישראל הנמצאות במרכז הארץ כגון: ת"א, יבנה ורעננה כאשר היא משתמשת במגוון של טכניקות ושיטות שונות ליישור השיניים והטיפול נעשה בהתאם לגיל המטופלים והצרכים הייחודיים שלהם.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

יישור שיניים אינסיגניה: השיטה המתקדמת ביותר ליישור השיניים

תחום האורתודונטיה חווה התפתחות גדולה בשנים האחרונות. אחת מהשיטות המתקדמות ביותר המיושמת כיום בארץ הינה יישור שיניים - באמצעות סמכים מותאמים אישית - אינסיגניה. תהליך זה כרוך בשליחת המטבעים של המטופל לא

יישור שיניים פנימי: כל מה שחשוב לדעת

הטכנולוגיה ברפואת השיניים התקדמה וממשיכה להתקדם עם השנים, כאשר הדרישה לאסתטיקה מקסימלית הולכת ועולה. היום ישנם אנשים שמבצעים יישור שיניים פנימי. שיטה זו מבוססת על התקנת סמכים פנימיים שמודבקים בצד הפני

bottom of page